måndag 4 juli 2016

Plånböcker, bionic gear bag och magisk orkidé


Det här är mönstret som till och med har en egen grupp på Facebook =)
Mönstret heter The Necessary Clutch Wallet.

Den första - oj oj så många fel det blev men men.... den blev klar.


Sen blev det några prov till....

För att äntligen bli en plånbok jag vill använda! 
Återbruk av jeans och ett väldigt gammalt randigt bomullstyg.
Fungerar perfekt! Lite för sladdrig i fodret och saknar rem så måste göra en till framöver.
Svårt att sluta sy dom när man börjat. =)



Praktisk liten minificka till kundvagnstian :)


Vit skai. Snyggt men ack så icke-förlåtande att sy i.
Låset är tyvärr mer snyggt än praktiskt visade det sig.
Kardborreband inte lika snyggt men oj så bra att kunna variera stängningen.
Ibland har jag min stora mobil i den, ibland inte.


Sen blev det en väska till syträffarna där jag kan ha det jag mest använder. Använder den även hemma. Lite för liten för vill ha mer i den än skaparen av mönstret ville men det går att förstora mönstret. Har ställt min i min pysselväska så hittar inte motivationen att skapa en till just nu. Men en oerhört praktisk väska. Den heter bionic gear bag om du vill googla.


Senaste året har orkidéerna blommat som aldrig förr.
Jag är totalt hänförd, här är den som i månader stod med en gigantisk stängel som blommade och blommade och förgrenade sig i toppen. Ren magi. Har haft den i åratal och aldrig har den blommat som i år. Helt fantastiskt. Nu vilar den dock så ska få lite ny jord när den torkat till sig lite.



Inga kommentarer: