fredag 7 maj 2010

Loppisar



Hej, under min "tysta" bloggperiod har jag åkt till en del loppisar och letat fynd... ibland lyckas man bättre än andra gånger men roligt är det att se gamla ting man känner igen... utan att för den skull köpa allt man ser... hur skulle det då se ut hemma? :) Men jag måste erkänna att jag denna vår nog köpt lite för många ljusstakar... här är nästan alla.... ;) Här är adventsljusstaken från Pukeberg:


Det gick att fota genom vitringlaset minsann! :) Gillar ljusstakar i pressglas... på fot... :) Och den klara Sia-ljusstaken i miniformat kunde jag bara inte motstå:


Vitsippsbackarna står sig länge denna vår tack vare att värmen dröjer... visst är det väl härligt att hinna njuta ordentligt även om längtan efter värmen finns där...

Trevlig loppishelg i sköna maj!
/Marie

2 kommentarer:

pysseltanten sa...

Halloj vännen...=))
O du har fyndat på loppis minsann...=)))
Här finns det OXÅ alldeles för många ljusstakar...men av nån konstig anledning följer det nästan ALLTID med någon hem från loppis...det finns ju så många FINA...hihi..
Hoppas allt är väl med dej....
Ha nu en riiiktigt härlig helg...
Kraaamizar Git

Viola sa...

Vilken samling utav vackra glasstakar du har, hoppas dagen din varit bra, kramen