lördag 7 juli 2012

Sy-energi

Nu har jag suttit lite vid symaskinen men det går rätt trögt. Min utbrända skalle vill inte alltid göra som jag vill eller tycker och tänker.... eller så tänker jag helt enkelt efteråt när det redan är för sent.... =) Men jag har en sprättare och en hög med billiga tyger som tur är. Utökade tygförrådet med ett tomtetyg i fredags dessutom. Hjo Slöjdmässa medför som traditionsenligt ett besök på Hem&Hobbys stora butik vid infarten till Hjo. Tyvärr har många fler än mig den traditionen så det är trångt där inne dessa dagar men men... man vet var man ska leta så det går bra ändå!

Efter många år i lådan fick byxan komma fram och bli till klänning:


Väska i japansk modell, såg ut att vara enkel att sy men det lilla "ärmhålet" var bedrövligt litet och pillrigt att få till:


 Och så här ser den ut så som den är tänkt att använda:



Ett par kassar modell mindre, så söta med spetsen på:



Spetsen tog slut tyvärr men en något större kasse:

  
Ett par brödkorgar som blev lite för stora så får användas till annat, den högra blev för hög så den är dubbelvikt i överkant. Tyget reades ut på Tygposten för länge sen, 20 kr metern. Mycket snyggt i linblandning och text typ Millenium, 2000 osv så vid det här laget omodernt. :)



 Så här fin blev min sylåda med nya boxen för spolar:


Allt för denna gång. ett par bilder från slöjdmässan får komma med nästa gång!
Ha det bäst!

2 kommentarer:

Maud sa...

Ville bara kika in hos dej och önska dej en trevlig fortsättning på helgen!
Har också fått lite sylust....men senaste tiden har det mest blivit hästar och flyg...
Ha det gott!// Kram Maud

Livsresande sa...

Skoj att höra från dig Maud! Jag bloggar ytterst sporadiskt numer, hästar och flyg låter skoj!
Kram
Marie