tisdag 3 februari 2015

Min hatkärlek till Biltema

Idag blev det ett besök på Biltema och jag blev så glad för de hade en ny liten ask till förvaring. Kikade vidare och hittade en till som inte verkade vara ny men lite större och precis vad jag behövde ha! Jippi!

Kommer sen hem och inser att ja visst ja...  det är ju Biltemas som har så eländiga etiketter som sitter INNANFÖR plastfolien.... stenhårt limmade, omöjligt att få bort utan en viss kamp.

Jag tycker de skulle skämmas faktiskt. En lös papplapp innanför folien skulle duga gott och hur är det egentligen med miljötänket här? Sådant lim som fäster så extremt bra kan inte vara nyttigt för varken människa, djur eller miljö. Inte för dem som limmar fast etiketterna heller - eller sköter maskinen som gör det.

Nåja, enligt Biltema:s kundtjänst ska det gå att få bort med vatten och en svamp med vit skrubbsida så here we go ;)


 Bara vatten och lite gnugg funkar INTE.


 Resultatet efter vatten och kökssvamp med vit skrubbsida.
Vill inte skrubba så det blir repigt så nä, funkar inte det heller.
Men översta lagret av etiketten försvann i alla fall. Men duga till att använda? Nej, tack.


Till slut är asken utan etikett och här är orsaken till det.
Biltema - skäms! Jag vet att ni säljer er egen "Label off" men jag vägrar köpa en vara till för att kunna använda min ask för då blir priset skyhögt! Bensinen stod här hemma i städskåpet och är inte heller miljövänlig på något sätt men den fanns redan här.

Ett stort ogilla från mig alltså ;)















Inga kommentarer: