tisdag 13 oktober 2015

Waldorf-dockor



Jag letade länge efter en grupp på facebook som handlar om hur man syr waldorf-dockor men hittade ingen. Jag skapade då gruppen "Vi som syr dockor" och nu äntligen är det dags för oss att ta itu med att sy just en waldorf-docka. Det har senare tillkommit en grupp som heter något med den dockans namn också men jag kände att jag ville se vad mer för dockor som skapas hemma hos folk och är glad för att så många gör de mest fantastiska skapelser och visar upp för oss i gruppen.

Först så måste vi införskaffa materialet för att göra oss en docka.

En handledning. Typ en bok. Jag har flera olika så kan välja metod utifrån hur jag vill insåg jag när jag började fundera. Dessa har jag och kommer nog bläddra i alla tre. Ibland har man tur och hittar böcker på second hand och antikvariat och någon enstaka ibland på bokrean också.







Inga kommentarer: