onsdag 13 september 2017

Bäbiskläder

En liten brorson har kommit till världen och jag har sytt lite :)

 En sommardress... men babyn blev en höstbaby. en höst som kom tidigt därtill, så undrar lite om den verkligen kommer kunna användas.... Har aldrig kunnat tänka mig att sy i svart till baby tidigare men efter ha mött en baby i så fin dress så blev det en till slut av en stuvbit jag köpte. Valet föll på svart kantband för jag kunde inte välja helt enkelt. Rött... gult... nja... det blev svart :)


En omlott-tröja. Den ser väldigt vid och kort ut dock.


En kofta med mönster från Ottobre. Valde att inte fodra den så den blir mer som en tröja.


Tröja med byxa i storlek 62, turkosa elefant-byxor i 56 och 62 tror jag. :)
Mössa från Liandlo, inköpt på en Syfestival för länge sen.


Haremsbyxa, mönster från Vi Sytokiga på Facebook. Fick tyget tillklippt av vännen Ulrika. En mindre storlek fick röd mudd.



En matchande dregglis



Byxa storlek 68



Återbruk av storasysters klänningar blev två par byxor.





En tröja i tyg från Fix, inköpt i Söderköping i deras tält på sommaren 1990.


En pyamas i samma tyg. En knapp-press hade varit bra att ha...! :)


En omlottbody



Grattis till att ha kommit till världen lilla Alvin! 

Inga kommentarer: