lördag 22 augusti 2020

Advent och virkning till julen 2019

 

Hösten 2019 virkade jag två luciatåg och ett antal tomtar. Alla med ljusbärare och mönster (fast med personliga ändringar av mig) från MyDiy och Svarta fåret.
Ett par ljusstakar på rea från Jula får vara med på bild. Sista julen i lägenheten på Per Andersgården i Skövde blev det också.


Paket på väg till brorsbarnen med små julklappar. I år stickade sockar till barnen, hårdekorationer samt en tomte till familjen.


Ett norskt mönster på en julstjärna till gran har många haft som grund till adventsstjärnor till fönster med belysning. Batterislinga eller elslinga, lite olika. Denna stjärnan hamnade till slut i ett annat fönster med en elslinga. Men några små fel gör att jag får göra om och göra rätt till julen 2020. Det vore roligt om någon kunde göra ett mönster med sju uddar så det blir lite mer rätt till advent. 😂




En liten stjärngosse. Det guldiga garnet fick jag av snälla Margaretha och hon fick som tack gossen av mig. 

Kollegan Barbro fick en tomte när Margaretha fick sin stjärngosse. Vi är aktiva inom Spes Skaraborg alla tre och har ett så gott samarbete.


Hela stora luciatåget på plats! Det var enormt roligt att virka så det kommer att bli fler i framtiden. Jag minns inte hur många tomtar jag virkade och gav bort och de blev väldigt uppskattade. Det är roligt att kunna glädja med personliga gåvor som är egentillverkade. Mönster från MyDyi.



Ett par tomtar till...


Svarta fårets luciatåg i den äldre upplagan. Jag fick se att den nya upplagan saknar pepparkaksgubben och blev lite full i skratt. Inget luciatåg är väl komplett utan sockerbagare och pepparkaksgubbar egentligen väl? Men bocken är absolut sötast av alla i detta tåg! 😍


Inga kommentarer: