fredag 9 december 2022

Blandade skapelser år 2022

 Nordic ware bakformar. Hjärtat har jag haft i flera år,
nytillkommen nu är den höga formen. Fina kakor blir det.
Och man vill alltid ha fler formar....




Äntligen - efter nästan ett år kom lampan till den vita köksväggen på plats!
Jag blev toknöjd! Nu dubbelt så dyr som när jag köpte den...!


AnnaVirkpannas Starstruck mandala.


Anna Virkpannas sunflower mandala.


Spökduk till Halloween. Mönster från Youtube.


Pumpor till Halloween. Mycket lätta och roliga att virka! 
Hittade mönstren online.... men var?


AnnaVirkpannas Sunflower mandala.


En blå virkad hatt. Mönster från Drops. 


Första virkade hatten. Mönster drops.


Tre elefanter kom till medan jag såg årets Tour de France.
Gratis mönster och tutorial från Sharon Ojala. Den jag har lärt
mig mest av när det gäller Amigurumi.


Två otroligt praktiska förvaringar från ByAnnie. 
Har gjort några stycken nu så har hittat storlek och antal
fack och inredning som passar mig. 



Fritt skapade project bags med inspiration från ByAnnie.
Betydligt mer användbara än vad jag trodde.
Fast jag inte är någon kviltare egentligen.
Men många projekt igång har jag. 😃



Brorsdotterns kasse med fina mönster med roliga symaskinen och
regnbågstråd från BibbisTextil.


Mammas väskas insida.


Utsidan på mammas väska. Tyget låg rätt länge men till slut så....
Mönster från Simplicity av äldre modell. 
Möbeltyg från Tibro, foder från Quilt By Kim i Skövde.


Nålförvaring från mönster av ByAnnie.
Gör jag mig ett till gör jag det helt annorlunda då jag inte
handsyr så mycket. Innehåller en del bra moment.
Görsnyggt tyg är det i två färger från tyg punkt se.



Ett test med kviltning. Inte helt genomlyckat men bra storlek
på kassen är det. Knappar i sidorna.


Litet pennfodral i gammalt gardintyg som räckt i evigheter.
Mönster simplicity.



Egna påhitt med inspiration från andra.


Den blå är utifrån en tutorial av Debbie Shore.



Min väska i mönster från Simplicity. Bästa lösningen
ever av hur man syr dragkedja med kant. Har sett att mönstret finns i ny version,
bara att köpa för så väl värt pengarna. Jag har haft mitt i rätt många år nu.


Några små förvaringsväskor. Utmärkt till clips m.m.


Den första förvaringen från ByAnnie av Catch all caddy mönstret.
Den råkades bli liggandes så det tog några år.... så kan det gå.


Inga kommentarer: