torsdag 19 november 2009

Målarbesök!


Äntligen har målaren varit på besök hos mig och sonen i vår hyreslägenhet... efter att ha bott här i ett år och fyra månader är köket färdigtapetserat och två sovrum äntligen åtgärdade... i våras fick vardagsrummet fräscha väggar, tak och golv. Helt underbart! Bilder kommer framöver!

Sonens sovrum skulle gå i asiatiskt rött och mörkt grått var det tänkt. Har matta, hylla, har beställt påslakan och gardiner från Jotex som matchar... ha ha. Först var det fel nummer när vi kollade i målarens katalog... sen var tapeten slut och vi fick vänta över helgen... sen när han kom upp med den limmade tapeten och skulle sätta upp den så var den mörkt lila istället för asiatiskt röd... höll på att få spader... Sonen var som tur var hemma och ryckte på axlarna och brydde sig inte så ok tänkte jag... vi kör!

Först tyckte jag det var gräsligt mörkt och tänkte att detta går aldrig väl... upp med spotlighten i taket, sen in med den svarta sängen och vips så blev rummet som förtrollat... Helt fantastiskt genomfint! Otroligt manligt och väldigt tjusigt... En grå matta dök upp som passade perfekt så det löste sig bra...

I morgon hämtar jag gardintyget så får se om det går ihop sig.... :-)) Bilden kommer från Jotex och tyget heter Kyoto.


1 kommentar:

pysseltanten sa...

Halloj vännen....=)))
Så roligt att höra ifrån dej...
Nää jag tror inte att jag fått adressen till din julsida...letade här, men hittade den inte...
Jepp vi kunde se färdigt filmen i lugn o ro...strömmen försvann inte..det blinkade till några gånger, men det var allt..
Måste va bra strömtillförsel till den här hörnan...haha...
Men va ute o inspekterade ägorna innan....=)) rättade till granen som hamnat på sniskan...o lite granris som blåst bort..
Men annars stod det mesta faktist, otroligt nog, kvar...=))
Men huuuh...ruggigt var de...
Tyvärr hör det ju till, o Skåne E ju ett blåshål...haha..
Ha en bra dag....o så glöm nu inte julsidan till mej...;)
Kraaamizar git