onsdag 2 december 2009

Jul, jul...


Ja, jul blir det nog i år också! :-))

Jag kom av mig lite i pysslandet när 1:a advent varit men ska ta nya tag igen... Fick inspiration hos Pysseltanten nyss så här är i alla fall en liten bild från vardagsrumsfönstret! Ljusstakarna inhandlades nyligen på Gekås och utifrån ser dessa två ut som en enormt maffig stor ljusstake så helt superrätt blev det...



Självaste 1:a advent var jag till kyrkan på musikgudstjänst och det var helt underbart, har inte varit i kyrkan här hemma mer än några gånger tidigare och det har inte varit någon större hit ska erkännas men oj vilken skillnad det var denna dag - fantastiska körer, en präst som talade om trollen i skogen och mycket påhittig gudstjänst över huvudtaget så det blev en verkligt fin advent som gav mersmak - sådant är skoj! Goa minnen att ha med sig!

Min juliga hemsida hittar du här: www.livsresande.se När du kommer till första sidan scrollar du ner och klickar på next och sen God Jul på sidan därefter!

Nu ska mitt nyförvärv förra året, då rean så fiffigt kom efter jul, placeras i mitt sovrumsfönster minsann... Den har varit hos doktorn idag för den ville inte riktigt fungera som den skulle fast den var ny. Snälla människan hos LjusExperten fixar som alltid så allt blir bra! Med ett leende därtill... Så nu funkar den... en total förälskelse blev det vid första ögonkastet.... den är glittrigt röd... med några kristaller hängandes på och man kan inte bli annat än glad av att se den så bild får nog komma sen när gardinen är färdigsydd också... den hänger på strykbrädan i alla fall... osydd alltså... *fniss* Ja, gardinen alltså...

Mys gott i kylan som råder nu! Den verkar inte vara så länge till om man får tro tidningarna... Tyvärr, jag föredrar kyla framför regn och regn....

Men fortsatt fin adventstid på dig!
/Marie

1 kommentar:

pysseltanten sa...

Halloj goa du...=))
Härligt när man kan inspirera varandra...=))
Själv insuper jag ALLT jag kommer över om jul o pyssel just nu...=)))
Köpte Jeanne d Arc magasinet för första gången...o SHIT POMMES FRITES...VILKA bilder...=))
Blev heeelt sjuk...
Väntar spänt på att Vakre Hjem ska dyka upp i brevlådan oxå...=))
Nu ska jag ÄNTLIGEN kika in på din julsida...hiihi..
Ha de gott, så länge min vän...
Kraaamizar Git