onsdag 16 december 2009

Hallen en bit på väg...


Igår hittade jag en byrå på blocket.se som jag tänkte att DEN - den funkar nog att ha under trappan i hallen... sagt och gjort, ringde direkt och var dit och köpte den efter en stund... så praktiskt att säljaren bor i samma område som oss - toppen! Så här såg det ut innan dagens projekt började:


Troligen blir nya byrån vit i framtiden men här och nu finns helt enkelt inte tid till målande. Gamla byrån som stod där (bilden ovan) får flytta upp till sonen och så småningom bli svart så den matchar det rummet :-)



Vit ska även trapphuset bli men hej vilket jobb.... Har många projekt på gång men mest i tanken tyvärr... tar en bit i taget vart efter orken slår till. Idag har tiden ägnats åt att städa i hallen och möblera om med nya byrån... var osäker om den skulle gå in.... det gjorde den! Kan till och med dra ut lådorna fullt ut och oj vad Leksvik a´la IKEA är bra - de sväljer mängder med prylar - precis vad jag behövde där. Avsaknaden av förvaringsutrymmen i denna lägenhet är total och tack och lov att blocket finns! Och loppisar!



Förutom den planerade förvaringen i byrån rymdes mina bildvävsgarner så oj vad jag blev ännu gladare, helt underbart! Tavlan som stått lutad mot en vägg fick en krok och vips blev det myspys... och ström saknas totalt i detta hörn av bostaden... förutom proppskåpet då förstås... vilken paradox! :-) Fick den briljanta idén att dra en sladd från ovanvåningen och med tiden ska jag fästa sladden ordentligt... Än så länge får det duga så här:



Oj, så skönt att få lite mer ordning i detta rätt hopplösa område i min bostad!

Lev väl och var snäll mot dig själv,
Marie

Inga kommentarer: