måndag 7 december 2009

En dröm i rött

Hej svejs!

Har länge, länge letat efter nya te-koppar... utan större framgång... Men nyss hände det - inne i en porslinsaffär i Skara. Där stod den. Min nya tekopp. Helt perfekt. Se bilden ovan, dock föredrar jag den i matt lack... bilden visar den blanka... Dock förtäljer ej historien när detta projekt ska kunna förverkligas.... har tänkt i så många år att jag skulle införskaffa Höganäsporslinet men så mycket pengar och så klumpiga händer.... Njae... så skjuter upp det gång på gång.

Men loppis - det är grejer det. Likaså Blocket... härligt! Många säljer ut sina serviser och tänka sig... en vacker dag finns nog det en servis jag vill ha till rätt pris vid rätt tillfälle.... Eller hur? ;-)

Nåja, drömmar om porslin är världsliga ting... men sådana tankar måste vi också ge utrymme för helt klart! :-)

Och här är drömmen i rött - länge sen jag såg så snygga glöggmuggar:
Ha det bäst, på återhörande!
Marie

1 kommentar:

pysseltanten sa...

Wow vilka snygga glöggmuggar!!
Dom skulle inte jag heller tacka nej till precis...
Köpte faktiskt ganska fina på Citygross förra året...en fyrpack för 29 kronor....vita med skrift inuti...
Ha de gott, vännen..'
Kraaamizar Git