fredag 29 juni 2012

Väskor, väskor, älskade väskor!

Just nu syr jag väskor.... =) Efter all tid som gått då jag inte kunnat sy så tränar jag så sakteliga upp mig igen... men det går riktigt illa ibland och istället för att stanna kvar i den känslan försöker jag driva mig vidare och tänka att det ingår i processen att lära mig om på nytt igen och försöka få fatt i de gamla kunskaperna som finns där inne någonstans....

Så jag syr vidare... just nu på mina väskor. Syr först en prototyp för att sen ta fram ett bättre tyg och försöka förverkliga mönstret där. Väskan i mitten är i modellen ButterCupBag som är så jättsöt och går att variera hur mycket som helst. De andra två hittade jag mönstret till i "Tildas Hus" men efter krånglet med kurvig övre kant där dragkedjan skulle sys i fick dessa två nöja sig med att få översta delen rak istället, det fungerar nog det med. ;)


Sen lite mer allvar....


En ButterCupBag något modifierad i storlek och utseende men ändock en sådan i grunden. Jag har inte beslutat mig om knäppningen ännu, ej heller ev dekoration så den får vara som den är än så länge:


Jag tror att nästa projekt får bli en väska typ shopping, hittade ju möbeltyger billigt nyligen så ska se om "plastkassemodellen" kan vara något för ett av dem. Har en väninna som funderar på att sy sådan och det låter kul. Ekologiskt om inte annat!

Det finns fler än mig som gillar väskor.... Se bara här hos denna bloggare:


Mängder med gratis mönster som snälla människor delar med sig av så vi hobby-sömmerskor får ha skoj när andan faller på... 

Kolla även in Ottobres gratis mönster, där finns mycket skoj!

Till nästa gång: Ha det så fint!

Inga kommentarer: