lördag 8 juni 2013

En ruta till välgörenhet

Bra och trevligt initiativ av en tjej på facebook. Jag ska leta upp lite spillgarner i bomull och göra en mormorsruta så får jag lite träning inför mitt kommande yllefilts-projekt också.




Håller evenemanget öppet tills jag fått ihop tillräckligt med rutor till minst två filtar (en akryl + en bomull). Sen lägger jag ut en ny förfrågan här

Några av er tjejjer (o killar?) som har lust att göra ett litet samarbete?
Jag vill gärna göra något ihop med några andra som tex rutor till en eller ett par filtar som vi sedan skänker till ett eller flera ställen för t ex hemlösa eller annat.
Jag har inte ekonomi nog att kunna skänka pengar men jag har mycket spillgarn som kan användas. 
Jag tänkte man iså fall kunde bestämma att man t ex virkar (eller stickar) i akryl ELLER bomull och sen skriver på vilken sort man använt. Sen virkar jag ihop akrylrutorna till en filt och bomullsrutorna till en annan filt. Som ett exempel.

Vad tror ni om detta?

Jag tänkte man skulle göra 15x15cm eller dubbelstorlek 30x30cm (det är upp till dig) stora rutor och så många man själv vill.
Till dessa filtar gör jag sen ett kort med allas namn och bloggadresser så de som får filtarna faktiskt kan gå in och se vad mer vi som varit med gör.

Några som är på?

Det räcker med en ruta om man inte vill eller orkar göra fler.
Färger kvittar, det ska bli glada och glädjefyllda filtar! ;-)

Lägg akrylrutor i en påse och skriv på påsen att det är akryl och samma sak med bomullsrutor och skriv bomull på den påsen.
Skicka sedan dessa rutor till mig:

Marika Lantz
Furugatan 10
590 81 Gullringen

Glöm inte att skriva på en lapp i varje påse vem de är ifrån och även er bloggadress eller facebookadress om du inte har blogg.

Happy Pyssling ;-)

Inga kommentarer: