måndag 9 september 2013

Smart avslutning och smarta virknålar

I går var det träff med Sytokarna från Skaraborg. Jättetrevligt verkligen, väntar på nästa gång redan. Medan jag väntar ska jag åka på Indiendag till Lidköping den 5 oktober, se nedan. Då kan jag passa på att besöka ett par tygaffärer i stan på en gång. Men det är nästan en månad dit... Tur det är Syfestival i Borås innan dess! ;)


Förstora bilden


Saannis Design visar ett himla smart sätt att avsluta varvet på mormorsrutor som jag inte sett tidigare, kika in här:

http://saannisdesign.blogg.se/2013/september/lar-dig-osynlig-avslutning-pa-rutor-2.html


Resultatet är ju jättefint så tack för tipset!

Många med mig har värk och virka kan bli problematiskt men Knit pro har en ergonomisk virknål som är helt fantastisk. Alla händer är olika och den passar nog inte alla men för 18 kr är den värd att prova. Och ja, jag har även köpt lera och ska gjuta mina egna på några gamla virknålar, har ett överflöd av dem här hemma. Nackdelen med lera och gamla virknålar är tyngden, fördel knit pro är att de inte väger många gram. Blir nyfiken på hur många..... ;)

Ett skoj ställe att handla tillbehör till hantverk är Slöjd och Hantverk i Färila. Deras sortiment är otroligt, det blev alldeles för dyrt förra gången jag handlade därifrån :) Hemsidan är superrörig men ack ack... skoj!



Sjalnål

Ergonomisk virksnål


Smarta nummerbrickor till pågående arbeten

Cable connector - är vad det heter,
sätt samman flera kablar för att skapa en längre!

Någon gång ska jag kanske ge mig på flätstickning

Inspriationsbild till nästa knit-pro-väska:


Det är snart dags att beställa ett par spännen till höstens cape, det finns även matchande knappar... spännande! Spännande för att det är så länge sen jag började på capen nu... fast den är så enkel... Tror den symboliserar min nya tilltänkta klädstil. ;)





Pelargonskott i mängd finns nu här hemma.... hur sjutton ska jag förvara dem över vintern, har ju inte plats för fler man man KAN inte slänga så fina sticklingar liksom... Less på att skicka plantor, för mycket jobb helt enkelt. Sälja på hemmaplan... får göra ett försök. Bilder en annan dag dock. ;)

Hörs!



Inga kommentarer: