torsdag 13 juli 2017

Virkningen fortskrider

Sommarens virk-projekt brukar vara grytlappar för att det är helt tankebefriat att virka samma maskor om och om igen och ändå ha något i händerna. Enkelt att plocka fram, kan göra lite då och då. Går att variera i oändlighet och är en uppskattad present. Men i år har jag inte hunnit dit ännu utan arbetet med mysterievirkningen går sakta vidare. :) Garnet ligger dock och väntar på lapparna...


 Den sista stora rutan ser ut så här:



De blå små


De här upphöjda blommorna skapade lite huvudbry men när jag väl vant mig vid att de skulle vara lite upphöjda blev jag supernöjd.


En bit på väg men nu för rätt länge sen....


Alla rutor färdigvirkade och dags att fästa trådar....


Montering pågår


Jag har valt en färgkombination som Drops föreslo och som Hobbii sålde i paket, är så nöjd med färgerna så det var helt rätt. Hade tänkt hitta på egen montering men ju mer jag såg Drops förslag ju mer gillade jag det så det blir i alla fall nästan som deras.

Drops #CalSpringLane


Variant i akryl som påbörjades då jag väntade på fler ledtrådar men gör nog inget mer av dom just nu.



Jag har sytt ett par klänningar åt Lilla E och eftersom Lillebror väntas komma i augusti har det blivit lite smått också... men är inte riktigt färdig ännu så mer kommer.


Och en ny symaskin har flyttat in här. :) Så nöjd med den. Singer Heavy Duty 4232 heter den. En riktigt bra hårt arbetande mekanisk symaskin. Underbart att den jobbar på som en symaskin ska. Fler sömmar än jag behöver till och med.


En ny väldigt fin sy-bok har också hittat hit:


Jag har länge följt författaren Debbie Shore på hennes Youtube-kanal och äntligen blev det köpa bok av. Jag är jättenöjd. Bra priser på Bookdepository och snabb leverans med gratis frakt.

Sist men inte minst, ingen sommar utan pelargoner eller hur?






Inga kommentarer: