söndag 8 april 2018

Lapptäcken som dopgåva

När jag sytt barnkläder har det blivit rätt många rester som sparats och om lilla E älskar att plocka och leka med när hon är här och hälsar på. Nu finns ju även en lillebror, lilla A. När familjen ställde till med dop för båda barnen kom så funderingarna på vad jag skulle sy till presenter och att använda lite av alla rester föll sig naturligt då de har mycket glädjen och många minnen i sig.

Lilla A fick ett litet täcke med naturfärgad bomullsvelour till bakstycke. Fotbollstyget är rester av en body han fick som present när han föddes och en katt är där från bodyn han fick till julhelgen 2017, hans första jul. Annars är det ju givetvis storasysters rest-tyger som dominerar även hans täcke :)




Det stor täcket blev lagom i storlek att fodra med en fleece-filt från Rusta. Rosa som Lilla E gillar. Hon gillar även fleece vilket jag tyvärr inte gör - inte bra för varken människa eller miljö med plastrester. Men här passade det bra ändå. Tvättades såklart innan jag sydde samman lagren. Pga hemsk förkylning blev det inte så mycket kviltat som jag hade tänkt men så pass att lagren hänger samman i alla fall. Det hade varit roligt att sy dit lite knappar också men men ibland hinner man inte alltid man tänkt sig.

Vi har fina minnen till alla tygerna som använts här.... något nyare till som använts till Lillebror har smugit sig in också men de känner hon ju ändå igen de också ;) Lilla E fyller snart hela sju år så tiden går fort. 




Inga kommentarer: