söndag 30 augusti 2009

Butik Östergården

Nu har jag äntligen varit till Butik Östergården!

Så fint där är! Lagom långt hemifrån så det blev en trevlig utflykt. Så otroligt mycket fint att titta på och inspireras av, har med mig en hel önskelista hem på grejer jag skulle vilja köpa... Inköpen denna gång begränsades till liten burk med rosor på... samt en ljushållare... i samma stil som min lilla krona med lilla pippin i.... men bilder på de grejerna får komma senare! Fick fota i butiken, tack!

Så trevligt välkomnande!



Entrén med utförsäljning på gården.


Så trevliga och vänliga personer bakom snygga disken.



Förutom snygg så var faktiskt stolen bekväm att sitta i!


Jag gillade verkligen denna ljusstake... men har absolut ingenstans att ställa den hemma hos mig.... tyvärr! :-/


Snygga burkar i porslin... teburken speciellt... men behöver speciell plats att stå på för att göra sig bra... som här i hyllan!


Ok... erkänner... jag missade att det var en spegel där så har raderat ut oss kunder... Inget fel på spegeln alltså!



Svårt att förstå det där med stora klockor... vet det är modernt men ändå... sååå viktig är väl ändå inte tiden... väl....?

Tack för trevligt besök! Det blir fler framöver!
/Marie

5 kommentarer:

Maud sa...

Härlig butik....eller hur...har också varit där...så mycket fint,man vill köpa det mesta...helt underbart..
Var ju på Formexmässan nu i två dagar och Josefin skulle köpa in lite saker till hösten och julen...vi hittade en hel del och det känns jätteroligt och spännande att få hem alla saker...särskilt smycken som blir en ny satsning...vi föll för Unica en härlig design till ett bra pris...
Ha det gott!
Kram Maud

Butik Östergården sa...

Hej Marie!

Vad synd att jag inte var hemma!
Det var tur att personalen skötte sig. Tack snälla du för att du skriver så fint om oss och visar fint tagna bilder från vår butik.

Vilken vacker blogg du har så kreativt och intressant. Har suttit ett bra tag och kollat in allt.

Mässan var jätte spännande. Har handlat massor inför hösten och julen. Ska bli så kul att få hänga fram alla kläder också nu till helgen. Vi utökar ju butiksytan för att få plats med just kläder.

Du är hjärtligt välkommen, hoppas jag är i butiken då så jag får träffa dig. Alla blogg kompisar får lite rabatt utav mig.

Önskar dig en härlig vecka!
Kram Helen

pysseltanten sa...

Gomorron Marie!...=))
Guud vilken mysig butik du varit till....
En sån där man skulle vilja ha ALLT..
Men tyvärr tillåter ju inte BÖRSEN de alltid...=((
Nää...då e de bra med LOPPISAR....=))
Allt väl annars?
Ha nu en fin vecka...så hörs vi...
Kraaamizar Git

Livsresande sa...

Hej snälla bloggarvänner! Såå roligt att ni lämnar kommentarer när ni tittar förbi - verkligen trevligt!

Underbar butik verkligen - så roligt att besöka! Det vore toppen att kunna inhandla ALLT man vill ha men som sagt... börsen tillåter tyvärr inte det... inte heller utrymmet hemma *fniss*

Jag bara älskar starten på en ny oupptäckt vecka... har till och med fått fram dammsugare... och blir inspirerad att göra klart min sykorg som behöver monteras och finputsas... och skulle vilja måla mina köksmöbler men tror jag börjar med det lilla!

Må gott och välkomna åter!
Kram
Marie

Evelina sa...

Tid är inte viktig egentligen men klockan är som en stor väggdekor :)
Den är vacker att bara titta på, tycker jag då :)

Väldigt trevlig blogg!

Mvh
Evelina