onsdag 2 september 2009

Flitig


Varit flitig som ett bi en stund... har monterat sykorgen som målades för ett tag sen.. men måste måla handtaget som inte är helt klart så ingen idé att fota än... Sonen har haft en ouppackad kartong kvar i sitt rum som jag idag fick nog av att se... svisch så var det problemet ur världen... Gick igenom cd-skivorna i förhoppningen att hitta min Adobe CS3 skiva men gick bet på det... fick ju delar av arbetsrummet städat på så vis... och tog hand om lite tvätt som blivit stående osv osv... Tänk vad man kan vara nöjd med att vila efter att ha varit så flitig.... Härligt!

Älskar Markslöjds kristallkronor och drömmer om den på bilden så idag fick den vara med här...


Men så slog det mig att det kanske är smartare att visa den jag köpte i höstas.... visst är den som ett smycke? Sitter i trapphuset här hemma och pryder sin plats väl! Är såå nöjd!!!

Men ett problem återstår idag... vad fixa till kvällsmat idag? Tipsa gärna!

Må gott!
Marie

5 kommentarer:

pysseltanten sa...

Gokväll Marie...=))
Vilken vacker ljuskrona...=)))
Förståår att du e nöjd!

Här har vi haft blodkorv/bruna bönor med bacon till kvällsmat...
Inte säkert de faller alla i smaken, men min minsta dotter bara ÄLSKAR blodkorv...=))

Ha en fin kväll....
Kraamizar Git

Livsresande sa...

Mmm... ljuskronan är helt rätt! :-) Kul du gillar den! Men har inte provat stearinljus i min... det får bli när det är ännu mörkare ute... :-)

Tack för mattipset! Det blev pannkaka åt sonen och grekisk sallad till mig - hastigt bestämt när kylskåpsdörren öppnades... :-) Blodpudding älskade sonen när han var liten - ska kolla om det går hem fortfarande för bra tips!

Ha en mysig kväll med alla fina ljusen! /Marie

Maud sa...

Vacker ljuskrona... älskar sådana..
Ha det gott!
Kram Maud

Viola sa...

Tack för din hälsning och vilken härlig blogg du har..vad roligt att du lämnade några rader så jag hittade hit...nog är dom kronorna vackra...vad det den sista du köpte..ljuvlig..ha en fin dag

Livsresande sa...

Tack Maud och Viola!

Roligt att ni besökte mig! Ja, Viola, det är den nedre jag köpte i höstas - är jättenöjd med den verkligen!!!

Ha det fint ni också! /Marie