torsdag 3 september 2009

Sensommar... eller höst?

Nu har jag varit ute och letat efter hösten...

Men finner den inte riktigt än...
tror jag...
kanske....
inte....
eller....?

Isbegonierna var fina...


Popplarna vajade rejält för vinden...

och molnen samlades....

...flyttfåglarna hittade jag...
...men de gick inte att fota...

Denna plantering hör mer sensommaren till...
tycker jag nog...


Men... på hemvägen såg det ut så här...
minsann....


Å andra sidan var syrénhortensierna
så här tjusiga.... en stund innan regnet...

Men hallänningarnas namn är finare....
Höstsyrener!

Till sist.... två saker som verkligen hör hösten till......
Ett uttryck för min kreativiet....
Har testat lite makramé....
och resultatet blev en hållare till hushållspappret....
Rätt nöjd med resultatet!

De här vackra tallrikarna kostade 20kr/st på loppis häromdagen...

...men eftersom jag inga tallrikar behöver fick de....
....stå kvar på hyllan....
och gjorde någon annan lycklig...
för idag var de borta! :-)
Liiiite svider det dock men....
Jag KAN inte handla allt som är fint ju....

Så är det nu höst eller ej....???
Njae.... nästan... får nog mitt svar bli....

Fortfarande 13 grader varmt ute
och friska, varma vindar så njae....

Inte riktigt än va???

Må gott!
/Marie


2 kommentarer:

Viola sa...

Nog har jag haft höstkänsla sedan igår, blåsigt och rusk..inget vidare alls..så nog är hösten här alltid, men det ser inte ut som det i din vackra trädgård, ha en fin helg, kram

Livsresande sa...

Hej Viola! Tack för ditt besök!

Tyvärr måste jag uppdatera mig med att säga att hösten VERKLIGEN är här nu... men det är en rätt okey årstid det med... Regn, halv storm och mörkt ute mest hela dagen så bye bye sommaren!

Men å andra sidan är de tända ljusen i alla ljuslyktor som raskt kom fram sååå mysiga som kompensation!

Trevlig helg!
/Marie