fredag 1 oktober 2010

Möbeldagar del II

Till sist lite lugn och ro och tid för bloggande! :)

Möbeldagarna i Tibro var förra helgen och här kommer så bilderna på de tjusiga stilmöblerna jag utlovade tidigare! Blev så glad över att träffa på en god vän som äntligen visar upp sina tjusiga möbler som är ett riktigt fint hantverk, bilderna är klickbara ifall du vill spana lite närmare.






Björkhamra Möbler AB heter företaget!

Ett annat företag som i samma lokal visade upp sina sovrumsmöbler heter Anders Andersson & Son Möbelfabrik AB  och de tillverkar möbelserien Signum Gustavus, här är ett par smakprov ifrån dem också:



Inte nog med att möblerna är vackra - priserna är fantastiska dessa möbeldagar i Tibro - jag förstår varför folk här omkring väntar ivrigt varje höst  :)

Trevlig helg!
Marie

3 kommentarer:

Maud sa...

Vilka vackra möbler....
men skulle tro att de inte passar min kassa....

Ha en god helg!
Kram Maud

Livsresande sa...

Tyvärr passar de inte heller min kassa... men ska man handla så är det under möbeldagarna... ett så vackert vitrinskåp till så bra pris... :) Lycklig är den som hade plats för det! :)

decareis sa...

Hej Marie
Jag först målat med väggfärg (PVA) var vackert men ingen reistencia även med lack ovanpå.
Så fick jag höra att använda lackfärg, målade med lackfärg, matt (eftersom den normala är mycket ljus). Och med att färgen inte har att gå efter lack!
Jag gillade verkligen resultatet, men lukten är väldigt stark och det tar många dagar kvar!
Kisses