onsdag 3 juli 2013

Tyger och skärmattor


Då en kär vän kom på besök hos mig och skulle vidare till Borås såg jag chansen att åka dit på besök. Ateljé Margaretha är alltid skoj att besöka och vi var snabbt in på Kvalitets-Outlet på Åhaga också. Sen for vi vidare till Almedahls Fabriksbutik och en del av tygerna nedan kommer därifrån. På toppen av högen ligger några tabletter och en disktrasa från Ekelund, Linneväveriet. Kan man inte besöka butiken kan man bläddra i katalogen online... suveränt vackra produkter!



Dagen efter blev det besök på Gekås och nu har de äntligen en garnhylla! Tyvärr mest akrylgarner men ändå skoj att det finns garn där nu.



Hemma igen och på besök nere i stan idag så visade det sig att Anette har utförsäljning av tygstuvar till otroligt bra priser, hög kvalitet och stora bitar = me like! En hel kasse tyg för 100 kr! Nice!



Fick för mig att leta efter den roterande skärmattan på webben som jag suktat efter länge... Ha ha, den säljs på Skövde Symaskiner - samma stadsdel där jag bor så det var inte så svårt att få tag på den längre inte. :)


Den gigantiska skärmattan med måtten 120x90 ska jag försöka köpa om jag någon gång får mig ett syrum. Finns hos Symaskinsexperten tydligen ;)

En annan sak på önskelistan är en bok om mönsterkonstruktion, hittade denna idag:
Ett besök på biblioteket som nyöppnat äntligen (!) resulterade i tre rätt stora böcker, fler fick jag inte med mig på hojen tyvärr. Tidningarna jag letade efter var dock utlånade men men... Spetsen kommer från Gengåvan, handvirkad. Fantastiskt att det går att få tag på. Måste bestämma vad den ska få för ärorik placering nu bara.



Inga kommentarer: