onsdag 31 juli 2013

Skara

I Skara finns Slöjd-Detaljer! ;) Jag behövde nya blad till rullkniven så sagt och gjort, jag åkte dit förra veckan. Kom hem med lite fler saker, visste ju de hade rea så....

Boken "Virkskolan" jag eftertraktade nyligen efter biblos-lån fanns med på rean! Suveränt, jag gillar verkligen den. Extra skoj då den är slutsåld på förlaget.

Lite cernitlera fick följa med hem då några virkerskor på facebook har visat hur fina deras gamla virknålar blir med lite lera formade så de passar i den egna handen. Jag har visserligen en bra ergonomisk virknål men eftersom jag har både mammas, mormors och farmors virknålar numera så känns det så urdumt att behöva köpa flera när jag redan har ett antal i varje storlek så det kommande projektet förväntar jag mig blir framgångsrikt.



På bilden ovan ser jag att fjärils-vaxduken som mamma köpte åt Emelie syns, det ska bli haklappar av den, jättesött mönster. Faster är stolt för lillan som slutat använda haklapp blott två år gammal accepterade den hastigt sydda prickiga saken då hon nyss var på besök hos oss i Skövde. ;)

Och här nedan ser du snusklappen i garn från Järbo, inköpt på Slöjd-detaljer:


Ha ha det är såklart en grytlapp med tumgrepp men den fick snabbt nytt namn i virk-gruppen på facebook. Tyvärr för tunn så det blir bara en, gör vanliga grytlappar i resten av reagarnerna. Tänkte att flammigt garn är bra för då syns inte kladdet så bra men om det var så snyggt vete sjutton... Men var duktig och motstod inköp på garnrea hos garnaffären.se nyss. Egyptisk bomull för 19 kr nystanet.... eller annan bomull för 16 kr nystanet... hå hå ja ja. Åker nog till Kampes här framöver snart igen och inhandlar vanligt garn på härva... Har för mig jag köpte ett par härvor sist i oblekt garn för det var så tokbilligt i andrasortering så kanske skulle kika i garngömmorna istället för att drömma om stora inköp på nätet.... hua hua... det är lätt att ledas med!

Kalligrafibibeln var något liten men ack så fin den är... hamnar på önskelistan. Vore toppen om den dök upp på second hand framöver.


Lite inspiration till att skapa klockor...



Igår drog en väninna med mig till Skara igen och då såg det ut så här:


Gott fika var det! :)

Hemma häromdagen i regnet så blommar de små senaste plantorna för i år, verkligen växtglädje. Så små och oansenliga när de anländer på posten och sen så mycket färg:



Nä, i morr'n måste jag sy vidare, pausen blev lite längre än jag tänkte mig. Har Emelies Micke&Molle-tyg i blått och orange liggandes tillklippt så måste få iväg det på posten innan sommaren helt har försvunnit.

Ha det bäst! Tack för att du kikade in, lämna gärna en hälsning efter dig!
Marie


Inga kommentarer: