torsdag 15 augusti 2013

Sommaren som försvann!

Tiden har gått så fort den här sommaren! Jag har mest varit hemma men ändå... det har varit varmt och känslan av en riktig sommar infann sig äntligen efter förra årets enorma regnande. Nu har det slagit om supersnabbt bland vädergudarna och genast är jag mer inomhus igen. :)

Fyndade sex tidningar om handarbete idag på second hand men har ej hunnit fota.... :D

Har sytt lite, håller på med en garderob i storlek 98/104 i vit trikå. Tänkte att mottagarna kan få färga plaggen själva... kan nog bli rätt läckert om allt är orange eller cerise eller så... blir intressant att se om de ens ids... men jag vill sy vidare i alla fall.


Och tidigare har jag åstadkommit en dress i grön velour. Otroligt mjukt och varmt material men gisses som det dammar... tror knappt det är sant som det ställer till både hem och lungor. Har en meter lila velour och vet inte om det någonsin kommer bli sytt av... hu. Men resultatet okej, byxorna troligen för långa dock, har inte fått respons på plaggen jag skickade upp senast men har mina aningar... så dumt att inte mäta barnet när jag hade chansen nu under sommaren.



En rosa tunika, skulle ta reda på småbitarna av det mönstrade tyget, cupcakes, och fick för mig att prova att sy en lucky cat från Ottobre-tidningen. Det var ingen större hit att sy den smala rosa biten mitt i, tyget ville dra sig mycket i och med att det var så liten bit. Syr jag samma modell något mer blir det nog med muddväv både där och längst ner som fåll. Fållen något smalare än i tidningen.


Fick en bok när jag fyllde år! Har den om virkning tidigare i samma serie, älskar att bläddra och läsa i alla mina handarbetsböcker så mamma beställde ytterligare en till mig!


Är så sugen på detta fina tyg, elefantparad, men vet inte vad jag skulle göra med det. Men glad blir jag av det! =)



Fyndade en skinnväska på second hand när det var halva priset på väskavdelningen och stämpeln i är bara för rolig... syftningsfelet gör att man kan tro väskan är sydd av stackars hantverkare som fick sätta livet till. Men väskan är precis lagom nu, måste till skomakaren och byta rem någon gång bara så den blir lite mer flexibel. Men är mallig för min handgjorda väska för 25 kronor.

Svenskt Hantverk
Denna produkt är tillverkad i noga 
utvalt läder, av småländska hantverkare
med lång erfarenhet





Inga kommentarer: