söndag 4 maj 2014

Tyger, tyger, älskade tyger!

Jag är lite för trött för att sy just nu, får inte klart mitt syrum riktigt ännu men har sysslat lite med tyger på andra sätt... köpt dem och tvättat osv ;)

Jag har köpt en del tyger de senaste månaderna och fast jag hade bestämt mig för att inte tvätta dem före sömnad så blev det så idag. Plaggen krymper annars efter tvätt så på det här viset undviker vi det. Det blev en riktigt fin tvättställning av ett par omgångar i maskinen... eller tre var det nog ;) Fördel allergirisk också även om tygerna är ekologiska, fotoprint-tygerna är jag osäker på dock om de är ekologiska verkligen.



Lite charmiga kaniner i foto-print ska bli en liten kudde.... bara för att de är så söta och oemotståndliga...


Tygrea i Tibro samt möbelauktion blev denna lilla hög i lördags:


Lite praktiska clips till ställen där nålar inte passar är sambeställda med syvännerna från utlandet, perfekt till vaxduk, tjocka lager med tyg osv.


Dr Vesterlund överlevde vintern och kämpa på i sitt norrläge, ser ut som det tar sig undan för undan. Halva plantan är borta så måste se till att ta skott och behålla några i höst för vore tråkigt att vara utan. Inte alla som är så starkväxande som denna planta så vill gärna bevara den.


Glad Maj på dig! 

Inga kommentarer: