måndag 29 juli 2019

Sommar och virkning

Det händer att jag följer Tour de France och i år blev ett sånt år. Jag bestämde mig för att jag äntligen skulle prova att virka en docka och borde hinna detta på de veckor tävlingen pågår. Och det gjorde jag. Igår gick vi i mål och då såg resultatet ut som nedan:


Dockan till vänster behöver mer hår men jag måste köpa mer garn först för det tog slut. 
Hennes kläder hade trådar att fästa och det gjordes senare på kvällen men dockorna såg ut som på bilden när cyklisterna gick i mål i Paris. Jag kunde aldrig drömma om att jag skulle kunna få till en docka, än mindre hinna göra tre!!! Ändå har jag tagit det riktigt lugnt. Och missat några tävlingsdagar... 


Mönstren kommer från Järbo och de är gratis. Det är två som är gjorda från mönstret som heter Trasdocka i pippifärger och påklädningdocka i nationaldräkt. Den senare fick en trosa från ett annat amigurumi-mönster hos Järbo.





Inga kommentarer: