tisdag 9 juli 2019

Tygglädje

Ofta kan jag inte sy pga hälsan men att köpa tyger lite då och då fungerar oftast utmärkt bra. =)

Rea hos slöjd-detaljer i Skara. Ljuvliga tyger och fantastiska priser. Längtar redan till nästa vår. 


Quilt by Kim i Skövde. Som en enda stor godisbutik...



På väg till Gekås i Ullared brukar vi stanna till hos Skeppshult i deras fabriksbutik. Där säljer dom Ekelunds fantastiska textilier. Både första- och andrasortering. Måste alltid köpa minst en handduk med mig.... de på bilden köpte jag inte i år... men kanske nästa gång....



AvRebeka i Götene. Helt otroliga mängder trikåtyger....



På Syglädje:s julavslutning vann jag dessa fina tyger. 



Nytt besök hos AvRebeka i Götene hos goa Aiga. Älskar det glada tyget med prickar men kunde inte bestämma vilket enfärgat tyg jag vill ha till så får tänka på saken. Grön mudd till annat projekt men det ser fint ut ihop.



En nystädad och nysorterad låda med tyg hemma. Ljuvligt att få en överblick över alla små bitar direkt istället för att gräva runt och leta... har gjort detsamma med muddväven. 






Inga kommentarer: