onsdag 6 januari 2010

Habegär?



Ok, jag erkänner! Jag har drabbats av ett habegär! Jag önskar mig en Höganäs-servis. Finns mängder på blocket (lånat bilden därifrån) men de finaste till bästa priset finns nere i Skåne... för några hundralappar kan man få verkligt fina saker... Inte så konstigt kanske i och med att fabriken finns där nere... väl värd ett besök förresten. Men det är länge sen jag var där nu... Hmmm.... Nåja, drömmar ska vi väl fortsätta att ha med oss in även på 2010 tycket jag så det blir nog bra med det framöver.

Vägrar inhandla servisen till nypris för jag slår sönder delarna så lätt... vet inte hur många muggar jag slagit sönder... gav till slut upp och ställde in de återstående fyra i vitrinskåpet och sen dess har de överlevt hos mig också... :-)) Annars är jag inte mycket för det där med skådeporslin, vill använda mina grejer jag tycker om...

God Trettondag på dig!
/Marie

2 kommentarer:

pysseltanten sa...

Halloj vännen...=))
Kan inte förstå att jag missat flera av dina inlägg...hmmm...antingen har JAG eller BLOGGER missat..
Men, men..nu har jag läst ikapp mej...hihi...
Tänk att jag bor i Skåne..inte långt ifrån Höganäs..men har ALDRIG varit på Höganäskeramik...dåligt måste jag erkänna...
Håller med dej om skådeporslin...vill oxå ha sånt jag kan använda...vad e de för mening o ha stående i ett skåp liksom...neeeh...
Ha de nu gottit....
Kraaamizar Git

Livsresande sa...

Halloj Git!
Vet du... min kompis i Halland föreslog att vi kan ta en tur ner till Höganäs när vi ändå är på tur söderöver här i vår. Då kommer jag till dina trakter ju! ;-)
Gott till dig med!
Marie