söndag 4 juli 2010

Ljuva sommar


Den ljuva sommaren är här! Rejält här därtill!

Igår hade vi 32 grader i skuggan och flämtande kvavhet - ingen höjdare men idag något bättre väderlek - en tackar och niger! :) Som äkta svensk säger jag bara: Lagom är bäst! ;)

Jag har läst den roligaste och mest underhållande boken på mycket länge... om inte någonsin. Tänkte köpa den som pocketbok men insåg det var gratis att låna e-bok på bibblan här hemma, utan att gå hemifrån, utan att behöva passa återlämningstider.

Underverket som sådant heter "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Perfekt sommarläsning och uppmuntrande historia.

Absolut helt underbar.... :)

På återhörande framåt hösten gissar jag på... bloggeriet kommer liksom av sig när det finns så mycket annat att syssla med den ljusare årstiden - lev väl, må gott och ha det bra! *kram*

2 kommentarer:

Maud sa...

Önskar dej en fortsatt underbar sommar!
Kram Maud

Anonym sa...

Boken är jättebra. Jag lyssnade på den för några månader sedan och kunde inte lägga den ifrån mig. Smått orealistisk men underbar ändå.

Marie R