tisdag 13 juli 2010

Mer slöjdmässa...

Jag tog ju så många bilder i Hjo på slöjdmässan så tänkte jag kan lägga upp några till nu när det äntligen är lite svalare här. Efter förra sommarens idoga regnande trodde jag aldrig att jag skulle bli glad över regn igen men idag blev det så till sist svalka efter ett par rejäla skurar och massor av blixt och dunder - det rensade luften verkligen! Precis sådär som det gjorde förr i tiden.... :)

Men tillbaka till mässan nu. Först några småtavlor... Tänk på att bilderna är klickbara! :)


Sen en betydligt större tavla... tovad. Kostade endast 1000 kr. En mellanstor fårahagetavla hann jag inte fota tyvärr - den var så otroligt fin... såldes för 350 kr. Ibland tycker jag slöjd och hantverk är jättedyrt även om man vet att timpenningen är löjligt låg.... men dessa tavlor var absolut FÖR billga... Hade jag ägt en tusing och haft den med mig hade det blivit köp av. Hoppas slöjdaren kommer åter nästa år.


Samma monter med lite mindre tavlor. En skulle kunna handla bara för ramens skull ju...


Lite fägring för hemmet på annat sätt.


Så totalt genomljuvliga änglar på rad... bedårande! Men... och det är ett stort men.... I ståndet före dessa änglar står alltid en kille som år från år säljer sina bedårande tomtar... de hänger bl.a. i ett stort träd - de syns i förra inlägget - och all ull till trots så är de tomtarna överkomliga i pris... Och så kommer man hit till dessa ljuva änglar som tyvärr var för dyra... de är säkert värda sina 175-195 kronor men ta bort hundringen där och sälj på mängd är min rekommendation... för vi är lite bortskämda på den här mässan liksom.... Men så ljuva är dem att se på. Hoppas tomtekillen har änglar också nästa år... :)


För att se vad det står på skyltarna - klicka på bilden... en alltid lika underbar utställning med trädgårdskonst som man bara bli så GLAD över...






Tack för idag slut för idag! I morgon ska solen skina på oss så då kanske kanske jag törs ta det första doppet för den här sommaren... Men bara kanske. Vättern är en kall sjö... :)

2 kommentarer:

decareis sa...

Jag älskade bloggen
Det är en charm!
Du som gjorde alla delar?
Grattis
Jag följer din blogg?
Kan inte veta hur man gör

Anonym sa...

Jag fastnade oxo för de tovade tavlorna. Känner du till namnet på de som gjort dem? Finns det någon hemsida/webbutik?

Marie