onsdag 3 februari 2010

Mer snö!


Otroligt nog har det kommit mer snö men idag gömmer jag mig undan den... har blivit genomförkyld så försöker hålla mig lugn. Förkylningar brukar komma när man ska dra ner på tempot och vila så försöker nu äntligen tänka på det. Irriterande men det är som det är. Datorn är ett gott sällskap dock! ;)

Så här ser min balkong ut i detta nu:

(Bilden bortredigerad)


Jag skulle gjort som jag tänkte från början och köpt en skyffel och röjt närmast dörren för nu går den snart inte upp längre... :-/

Fick för mig att stötta denna orkidéstängel som blommar så fint för den hängde fritt vilket inte är bra då de kan gå av... hmm.... naturligtvis gick den av medan jag försökte stötta den... så trist. Nu står den i och för sig i en vas men inte riktigt så jag ville ha det. Typiskt.


Några favoritsaker:


6 kr på loppisen här hemma för ett par veckor sen kostade detta doftkrus... kan det heta så? Bottenproppen finns faktiskt kvar... :)


Så länge jag letat efter en RÖD pajform i denna stil.. har sett gula, blå, gröna m.m. men sen helt plötsligt så dök en röd upp! Men min enda tvekan kring den är: var sjutton ska jag nu ställa den? Platsen som var uttänkt för den blev upptagen av nya morteln... Vilka härliga problem man kan ha! :)


Brödskrinet fick jag i present i somras av snälla mamma, från Lagerhaus.

Nu dags att vila, ha det så bra alla ni som är insöade för det är väl de flesta av oss vid det här laget!
/Marie





4 kommentarer:

pysseltanten sa...

Hallooo vännen...=))
Vilka fina saker...=))
E alltihop från loppis?...Tyckte den där pajformen var suuperläcker...
O balkongen ser ju naajs ut....hihi...
Här skottar vi o skottar o skottar....
Öööö....e så trött nu på eländet...fint där det ligger...men de ska ju alltid BLÅSA så förbaskat....
Ha de nu riiktigt gottit....o snöa inte inne....hihi..
Kraaamizar Git

Livsresande sa...

Hej Git! Brödboxen var ny men sockerkaksformen låg i en låda från auktion någon gång på 80-talet och oj så välanvänd den är - kakorna blir så vackra!

Pajformen är också från loppis ja, kostade 75:- häromveckan... så tvekade lite men hade letat så länge efter en röd.... Så trillade ju dit nästa gång jag kom dit och den stod fortfarande där och väntade.... :)

Oh, ja det är det värsta där nere i södern att blåsten gör det så mycket värre med snön än uppåt norr så förstår ni har det besvärligt. Det är mängder med snö här också men jag gömmer mig inne jag! :)
Kramizar tillbaks!

Anonym sa...

Fina loppisfynd! Får se om jag får tid att titta in hos Amnestys i Halmstad på lördag då vi ska dit och hälsa på mamma.
Du ska få receptet vad det lider, boken är utlånad för tillfället.

//Marie

Viola sa...

Vilka härlig fynd som kommit hem till dig...nu är man så trött på snö och elände så jag fattar inte hur man ska orka mera vinter..kramen