onsdag 24 februari 2010

Jakten på en god jäskorg kontra badrum


I alla år jag bakat har jag aldrig känt något behov av jäskorg att jäsa min deg i men när man bakar med surdeg är degen lite lösare och behöver stöd för att höjas fint i jäsningen. Jäskorgarna för också det goda med sig att de gör degen vackert mönstrad och det finns många fina mönster att välja på, så som solen nedan:


Man kan lägga en handduk som man mjölar lite i en vanlig bunke :) Men eftersom jag tycker det verkar käckt att ha en jäskorg måste jag ju leta efter billigare sådana... de kan nämligen kosta runt 300 kr och det är ändå att ta i när man är vanlig hemma bagare. :)



Ikea har en badrumskorg för 59:- som jag hittade tips om i ett forum... :) Och jag som nyss var på Ikea och har så långt dit... Så det kan gå! Inte tittade jag bland badrumstillbehören efter en korg inte... :)


Så från bakning till badrum... :) Mina tjusiga lådor som så vackert skulle stå i min smarta förvaring i badrummet var 3 mm för breda för att få plats... Och jag som köpte 4 stycken.... Djup suck. Nu ska jag i alla fall måla hyllan som ska upp på väggen... Sen ska snygg tvättmedelsförvaring införskaffas... Jag tycker min kombinerade toalett/tvättstuga verkligen blivit en segdragen historia...

Igår köpte jag en sprillans ny toasits på loppis - mitt i prick. Tills den skulle monteras.

Jag fattade måtten på baksidan av förpackningen fel - den hade inte justerbar bredd mellan fästena som jag fick för mig. Ännu en djup suck och en irriterad tanke till Ikea för det var därifrån sitsen kom - passar till de flesta toaletter tack vare justerbara fästen... Pyttsan! :( Men jag insåg hur mycket det gör med lite färg på toasitsen så får väl börja leta efter en lila som matchar det övriga där inne! :)) DET blir nog en utmaning! :)

Njut av solen om den hittat dig idag!
Marie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj vilka vedermödor du har med din badrumsinredning. Hoppas det löser sig. Korgar är så snyggt till mycket annat.

//Marie

Viola sa...

Verkligen snygga korgar, hoppas dagen har varit trevlig, kram