måndag 1 mars 2010

Tid


Oj, vad tiden rusar! Snart en vecka sen jag kollade in i min blogg! Här har det varit skolstängt pga rasrisk pga snö på taken = två dagar extra sportlov! :) Sen när skolan åter öppnade var det födelsedag för sonen... 19 år sen han kom till världen... inte klokt vad åren gått fort... i alla fall sett på dem efteråt... :) Bilden på pippin ovan hittade jag i dagens tidning - visst är den fin?!!

Självklart har jag under veckan fortsatt att baka, denna gång blev bröden ännu godare. Det är skoj med surdegsbröd nu när jag kommit igång och får dem fina... och goda! En vecka efter bak har bröden uppnått full mognad och smak så troligen kan man sluta frysa bröd om man bakar så här.... de visste vad de gjorde förr i tiden. Inga tillsatser alls, ett bröd bakat helt och hållet på vatten, mjöl, salt och denna gång även kummin. Fantastiskt!

Hittade till slut korgar väl värda ett försök att jäsa i; 14:- styck på Hem&Hobby. Ser ut att fungera fint.



I lördags var jag på upptäckarfärd i Falköping. De har flera loppisar, jag hittade bara en som hade lördagsöppet dock men den är stor. Mycket prylar. Fick med mig en hel kasse böcker för 10:- för det var bokrea där. ;) Hade jag behövt uppslagsverk hade det varit guldläge att investera i ett sådant... tänk att fylla två kassar med ett helt uppslagsverk för 20:-. Nåja, jag avstod. Så klok jag kan vara! :) Fick dock med mig en stor bok om vävning... för tyckte kassen var bra tunn med några deckare och romaner.... Ha ha!

Njut av livet - det snöar åter igen här men det får vi väl se som tillfälligt... jag är övertygad om att våren väntar runt hörnet... hela helgen bestod nämligen i takdropp, snöras och milt väder.... och enorma vattenpölar!!
Tjohej!
Marie

3 kommentarer:

Butik Östergården sa...

Härligt med någon positiv människa!
Alla gnäller över vintern, så även jag. Skall försöka se positivt nu ... våren väntar ju bakom knuten sa du ju. Då tror jag på dig.

Har suttit med räkningar hela dagen fy vilken tråkigt sysselsättning. Fast nu har jag faktiskt suttit och kollat in en räv som smyger omkring här. Han har knallat runt på vår mur ett bra tag. Han törs inte över till vår tomt för han har blivit jagad av mina två hundar ett par gånger tidigare.
Vilken grann svans han har. Tycker lite synd om han, han är nog väldigt hungrig nu. Det har nog varit svårt för de stackarna att hitta föda.

Måste testa dina bröd när baklusten kommer åter.

Ha det gott!

Kram Helen

Efwa - Medea sa...

När man tittar ut genom fönstret just nu ser det inte ut som om våren är nära precis och de varnar för oväder. MEN man får se det från den ljusa sidan och det brukar ju faktiskt bli vår varje år.
Jag har inte byggt layouten på min blogg helt själv utan laddat ner grunden och bara ändrat lite mått o tonen på färgen.
Har lite jobb kvar med att fylla på med alla mina länkar som tyvärr raderades när jag bytte mall. Men snart så.. =)

Anonym sa...

Så roligt att det är fler än jag som gör bokreafynd!Lite knepigt att hitta tid för att läsa bara.

//Marie