fredag 12 mars 2010

Fredagsvila


Hej, äntligen fredag igen! Insåg att idag måste vara en hemma-vila-dag om jag ska orka med helgens trevligheter och vad passar då bättre än att passa på att blogga lite? :)

Hos Syster Grön i Falköping hade de en fin Jeanne dÁrc Living-madonna när jag var där för ett par veckor sen. 32 cm hög verkar vara rätt lagom storlek.


Så här snygga påslakan har de nyss fått in hos Hem&Hobby i Hjo.


Med matchande muggar. :)


12 kr styck för muggarna minsann! :) Tänk vad man kan få veta mycket på Facebook! :)

Jag är även med i IKEA:s grupp på Facebook och där fick jag häromdagen veta att i slutet av mars kommer deras sommarsortiment att finnas tillgängligt på webben och i butikerna. På FB kan man dessutom få svar direkt av personalen minsann :) Jag efterlyste en stol jag ville ha till min balkong förra året (men hann inte köpa innan de tog slut). Den inkommer även i år! Jippie! Så glad jag blev.

Så snart dags för ännu en tur till IKEA - tänk vad trevligt det kan vara att drömma lite så här när snön ligger tung i meterdrivor... taken är snötyngda..... fåglarna kvittrar, solen skiner, det drippar och droppar lite varstans...

Krokusarna hittade jag på internet - så vårigt det ser ut! Tänk att de gömmer sig där under snön och bara väntar på att få dyka upp och glädja oss.... :)

Må solen skina över oss och att vi alla får en trevlig och god helg!
Kram
Marie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar verkligen madonnan! I lite större upplaga skulle hon göra sig i min trädgård.

//Marie

Viola sa...

Visst blir man sugen på framförallt vårmöbler, ska införskaffa en hel del till Bossgård, hoppas helgen är skön, kram