tisdag 2 mars 2010

Ute på minitripp


I lördags var jag till Falköping på besök, skulle till en loppis, träffa en god vän och bara ta dagen som den kom... och det gjorde jag! Hittade en så fin liten nyöppnad butik med otroligt trevlig innehavare... mer om den senare... När jag gick på stan kom jag förbi lampbutiken på torget - där hittade jag en lampa klädd i mitt gardintyg som jag har i sovrummet:


Men inget inköp... tror foten kostade 579:- och skärmen strax under 300:- - någon måtta får det vara minsann! Men så jättefin! Jag älskar nämligen att göra fynd när jag handlar.... ;)

Jag gick in i bokhandelns som är Skaraborgs absolut bästa, bara för att få känna av atmosfären... men köpte ingen bok! Hade ju varit på stan hemma och shoppat på torsdagen... :) Även den fina Miljöbutiken fick ett besök... de har så mycket fint! :)

Fick sen för mig att ta en hastig sväng till Falbygdens ost med sin Osteria. Där har de sin presentavdelning påskpyntad nu och här är några bilder därifrån. Möttes av några söta fåglar:


För att sen förälska mig i en så skön glaskanna:


Därefter ramlade jag över dessa ljuvliga flickor:


Ett par bilder med påska-ting:



Och till sist fick jag ögonen på ännu en bedårande lampa - ännu finare än den nere på stan! :)


Ska på återbesök om ett par veckor i ostarnas paradis... men då blir jag bjuden på ostbuffé i gott sällskap så ser redan fram emot det.

Dagen avslutades hos väninnan den snälla som bjöd på lunch, vilken härlig dag det blev!

Ha det gött, må väl och lev glatt!
Marie

3 kommentarer:

Butik Östergården sa...

Hej Marie!
Ja så var det isande kyla igen!
Falbygden ost brukar jag besöka lite då och då. Alltid blir det något gott som kommer med hem. Vi älskar ost i det här huset.

Önskar dig en bra dag!

Kram Helen

Anonym sa...

En sån stor ostälskare som jag blir knäsvag när jag läser om ostbuffé. Nästa gång i dina trakter blir det ett besök där.

//Marie

Viola sa...

Jissis så fina inköp du gjorde, den sista lampan blev min favorit, hoppas dagen varit bra, kram