onsdag 25 augusti 2010

Lite klipp och trix!

Nu har jag fixat lite hemma - för 12 år sen fick jag en fin sypuff i present. Och sen har åren gått och gått och jag har tänkt att jag ska fixa till den... har sett några snygga tyger men ändå inte... men så för något år sen såg jag Tyget med stort T. Sen har jag glömt att mäta puffen... och tänkt att det blir dyrt osv osv.... sen helt plötsligt fanns bara lite tyg på rullen kvar och då tänkte jag att jag måste i alla fall köpa tyget så jag får det jag vill ha! :)


Sen var det så fiffigt att ett antal vänner skulle komma på besök framöver så då fick jag energi att sätta igång med att fixa till den.... Det snygga tyget - fram och baksida...


Nu gillar jag för all del rosor men det var baksidan jag föll för... så otroligt snyggt vävt, ett kanontyg.


Ett riktigt skräpgöra stundvis... tänkte jag skulle sätta nya tyget ovanpå det gamla men helt och hållet fungerade det inte... uh, inte undra på jag gillar nya möbler men somligt gammalt finns det charm i absolut... När jag nålade tyget till locket måste jag erkänna att min avigsida är urtjusig.. nästan så jag en stund ändrade mig där men mer mönster hos mig... nja... det krockar bara med annat som gardiner m.m. så jag bibehöll min tanke från början jag....
Jag har aldrig tidigare klätt om någon möbel mer än någon enstaka stolsits så inte vet jag om jag gjorde rätt men klart blev det ändå till sist:


Lite snett och vingligt men hej, vad gör väl det - jag fixa't ändå. Till slut efter 12 år... Med på bilden står också mormors syskrin som jag nog glömde bort att visa som färdigmålat tidigare... gillar det ännu mer som vitt!

Och apropå ouppvisade projekt, här är skåpet jag köpte i vintras som blev målat någon gång när det nu var. Upptäckte hur trevligt det var att måla och lyssna på talböcker så det gör jag gärna igen under vinterns mörka dagar. :)
Bordet framför är tänkt att bytas ut mot en slagbord i vitt så det ger mer plats men hey... en ska väl ha nått å drömme om va?!

Slutet gott, allt gott. På återhörande! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin puffen blev. Betyder det att du har fler syprojekt på gång?

Maud sa...

Vad duktigt och finger färdig du är... måste ha varit pilligt...men fint blev det och syskrinet också
Ha det gott!
Kram Maud

Livsresande sa...

Hej, skoj ni kommer på besök! Ja. Jag har alltid projekt på gång... när det gäller att sy samlar jag ljusa tygbitar till ett quiltat överkast till min säng... det drar i händerna och fixartarmen att sätta igång men behöver mer tyg först... det är så otroligt skoj. Vill bara har tyg av god kvalitet så det tar lite tid... men man kan köpa en bit här och en där och till slut får jag nog ihop till mitt överkast... :)