söndag 8 augusti 2010

Marknad

När jag ser en annons om Medeltidsmarknad så får jag stora förhoppningar. De blev lite grusade i går när jag åkte till Skövde och spanade... det var verkligen en liten marknad men nåja, jag gick runt och fotade lite och tänkte att det vore skoj att fara på en stor marknad någon gång igen.


Men jag var lagom nöjd när jag kom hem... och sugen på brända mandlar blev jag så det måste fixas någon dag. Råkades inte ha några pengar när jag passerade medeltidsgodiset liksom.... sen om mandlarna hade hittat till Sverige på medeltiden är en annan femma... ;)


Hantverk av hög nivå fanns att beskåda. En man som gör slevar och skedar med sina redskap utan att använda sandpapper... Intressant!


Vädret var märkligt fuktigt men ändå rätt "högt i tak" så gick en sväng i parken som är rätt fin.


En rabatt på torget lyser upp tillvaron:


Och här stannade jag bara och tittade och funderade... måste ha sett väldigt förvirrad ut för arrangören av bröllopet förklarade raskt för mig när jag passerade att bröllopet inte hade med Medeltidsmarknaden att göra utan skulle gå av stapeln klockan 16.... :) Porslinspiedestaler och plastblommor hade nog föga med medeltiden att göra...


Brudbuketter på rad i grupp inspirerade av Kronprinsessbröllopet:

3 kommentarer:

Viola sa...

Tycker det blev en utflykt, du har ju annars härliga butik östergården utanför att besöka...D ha en fin vecka som kommer, kramen

Anonym sa...

Brända mandlar är också ett av mina favoritgodis. De där plastblommorna såg verkligen plastiga ut.

Marie

decareis sa...

Hallå
Jag älskar också medeltida festival.
Varje år ser jag har otroligt hantverk, men mycket dyrt.
Jag gillar allt där inne, lera, trä, men aldrig köpa något på grund av priset.
Förresten, läste jag att det var din födelsedag, så grattis
Andrea