fredag 10 september 2010

Göteborg

Jag har en längre tid provat att ta lite foton med mobilens kamera och idag äntligen kom jag mig för att föra över dem till datorn så nu har jag grund till mängder med blogginlägg här framöver! :) Tyvärr är kameran ingen större höjdare, troligen heller inte rätt inställd men ibland är det enklare att slippa bära på den stora kameran... helt enkelt :)

Häromdagen var jag och min mor till Göteborg och hade så trevligt. Vi började med en tur ut till Bagaren och Kocken, kändes som att komma till mitt på landet fast vi var kvar i stan med hållplats för spårvagn och allt :)


Som tur var hade vi gatuadressen med oss för vem kunde ana att det bakom byggnadsställningarna fanns en skylt med hänvisning till Bagaren och Kocken? Å andra sidan fanns det inga andra hus i närheten som verkade inhysa butiker så det var inte så svårt :)

Vem skulle inte bli glad över så här färgglatt innehåll i köksskåpet? Men jag är nöjd som jag har det men visst är det skoj att se annat än det man är van vid hemifrån!?!


När jag såg dessa tjusiga vattenkokare insåg jag att jag saknar min gamla kokare som var sååå mycket snyggare än den jag har idag... Genast upp på önskelistan till framtiden!


Åter inne i stan besökte vi Domkyrkan och utanför fanns denna blåa vackra rabatt:




När jag går på stan i Göteborg är det så oemotståndligt att ta en tur genom Indiskas vackra butik. De är fenomenala på att jobba med belysningen så alla varor blir så vackra just i den butiken.




Det här lilla sidobordet föll jag för:


Fler bilder i nästa inlägg! :)

Nu har jag en helt ledig helg som jag ska ägna åt vila då förkylningen brottas med mig om att bryta ut - jag vill inte, vill inte så ska försöka mota bort den... :) Trevlig, go helg på dig!
Marie

Pingat på nyligen.se och twingly.com

Inga kommentarer: