onsdag 8 september 2010

Loppis


Lördagens sus och dus medförde att jag blev befriad från mången betungande ting! :) Underbart att man dessutom kan få några kronor för det... Me like! :)

Har några intensiva dagar bakom mig, är sjukskriven pga stressproblematik m.m. sen länge och det svåraste är att acceptera att även positiva saker utlöser min stress vilket direkt syns hemma... tyvärr. Men en bra indikator på när jag ska lugna ner mig lite blir det. Men jag VILL kunna orka mer, vill kunna göra många skojiga saker i ett svep sådär som tidigare i livet... Men det GÅR helt enkelt inte helt och hållet. Det är svårt att acceptera.

Men tillbaka till lördagen och loppis - vilket trevligt arrangemang IKEA hade fixat. Jag hade ingen tid alls till att fotografera för tempot var mestadels rätt högt men jag fick besök av Medea som i ett par inlägg i sin blogg berättar och visar hur skoj vi hade det där i solskenet! :)

IKEA själva fotograferade sina olika loppisar och visst finns jag även i det folkvimlet på Facebook, tog mig friheten att låna ett par bilder därifrån.


Eftersom alla som bokat bord inte dök upp hade jag turen att få låna ett bord till och svisch sa det på båda sidorna bara jag fick upp lite till som tidigare inte fått plats - jag hade ett bord framför och ett bakom mig så oj så snurrigt där blev.... absolut mest populära var nog småbilarna :)

Sonen shoppade sen loss i varuhuset då ommöblering sker i hans två rum på övervåningen och oj så trötta vi var... Att jag skulle gå på IKEA för trött för att orka handla något det trodde jag ALDRIG skulle ske. Men nu har det skett. :-/ Också en erfarenhet...

Söndagen innebar endast liten vila och så var det dags för nästa trevliga arrangemang; Friskvårdens Dag på Billingens fritidsområde. Förra året hade vi regn och rusk men i år sken solen över oss och oj så mycket folk där var... Skövdes föreningar får visa upp sig och sin verksamhet och det händer massor runt det 2,5 km långa spåret. Liten artikel i lokala tidningen SLA:


Jag var en av representanterna för Wäxthuset Kosmos och orkade bara inte gå upp ur sängen tidigare för att gå rundan innan mitt pass började så jag missade nog mycket skoj. Men jag fick möta många trevliga människor som gick sin runda :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

När man ser folkhavet är det inte så konstigt att du blir trött. IKEA är ganska tröttande även i vanliga fall tycker jag.
//Marie

Märta sa...

Kul med IKEA loppis! Var också i Jkp och sålde. Tyvärr hade jag lite för lite tid innan att gå igenom vad jag hade hemma så jag missade lite bra saker att sälja. Fast det kanske går fler tåg. Dotras svärmor slängde med en del kartonger så jag sålde åt henne också. Tänk att det finns sådana som tycker mitt "skräp" är bra att ha.
Hade fått information från Ikea att kläder inte skulle säljas så där hemma stod en kartong med fina jeans som säkert hade kunnat inbringa en del. Tur hade vi ju med vädret och visst fanns det många köpsugna kunder.
Ha en skön helg och hoppas att du kan känna lugn o bli av med stressen!
Märta

Livsresande sa...

Det är sant Marie - det var som gjort för att bli trött! Så mycket folk. Men ack så skoj! :)

Stressen är tyvärr inte övergående men den kan hållas i schack om jag lever rätt Märta! :) Bara att kämpa på, men så synd vi inte sågs där - eller det kanske vi gjorde utan att veta om det? Jag hann inte ens gå runt till de andra säljarna vilket såklart var lite synd. Jag tog med mig det jag ville bli av med och hade de sagt att vissa varor inte varit ok hade de fått ligga i bilen istället så det fungerade bra. Och visst hoppas vi på att tillfället återkommer - det var så skoj! :)