lördag 11 september 2010

Mera köksprylar och mera Göteborg

Idag har jag en lite förkyld dag, tänkte det skulle vara en vilodag där jag gör i stort sett ingenting... var så trött när jag vaknade... vilket jag gjorde sent. Satte dock igång en tvättmaskin, fixade frukost.

Sen hänga tvätt och så igång med ännu en tvättmaskin... Hade ställt två sorters bönor i blöt igår kväll och fick ju lov att koka dem. Gillar verkligen senaste inköpet av kastrull som fixades för några månader sen på IKEA... så perfekt till bönkok och mycket annat. Den har tillhörande pastainsats och bäst av allt med den är att den inte är så stor men hög... tänk att något så "tråkigt" som en kastrull kan bli till glädje varje gång den används... :) Inte undra på jag gillar köksprylar...

Och så har dagen rullat på med tvätt, grönsaksgryta, grillat kyckling osv osv. Och jag tycker inte jag har gjort någonting utan mest vilat.... Ha, ha, snacka om tankefälla! :)

Så här fint hade dock Götheborgs Te&Kaffehandel i Nordstan skyltat häromdagen då vi var där:


Teburkar och kannor i mängd:


Tjusiga tekannor...


Jag har alltid gillat Bodums tekannor... finns nya tjusiga modeller men jag är glad för de två jag har... även kaffebryggarna är stiliga! :) Nästa anhalt var Papeterie, alla pysslares drömbutik:


De har även en blogg som nog kommer igång framöver! Problemet när man ser så här mycket fint på en gång blir ju att veta vad man egentligen BEHÖVER... och inte bara VILL ha... :) Etiketter, papper, boxar, pennor, kassar, kort osv.


Jag ska ju börja quilta nu äntligen så ska inte ge mig in i scrapbookingens förtrollade värld men oj så sjuk jag blir varje gång jag kikar in hos Papeterie! :)


Visst kan man väl tillverka fina boxar själv? Sådana med foton och annat i... men här finns även färdiga att köpa! :)

Och det var allt för idag! Go Lördag på dig!

3 kommentarer:

Viola sa...

Vilka härliga ställen du besökt, hoppas du är på bättringsvägen denna grå måndag, krya på dig kram VIOLAN

decareis sa...

Hej!
Jag älskade krukor och lådor med te!
Bjs

Anonym sa...

Vad synd att du övergivit tanken på scrapbooking, men quiltade saker är också vackra.
//Marie