torsdag 16 september 2010

Shopping

Jag var för dryga månaden sen i Ullared och besökte Gekås. Hittade bland annat dessa två tvålpumpar. Den blå fungerade inte så kontaktade kundtjänst som skickade en ny - snacka om god service. Tyvärr fungerar inte den heller så vad man ska ha i den pumpen förutom 20% luft, 20% tvål och 60% vatten - det begriper jag inte. Det är så det står på etiketten... fattade inte tillverkaren att konstruktionen var helt fel när man inte kan hälla tvål rakt i den och den fungerar??? Men ack så snygg design det är... åsså passade den in på toaletten så himla bra.... men tji tvålpump, jag har gett upp. Och att jag som kund inte begrep att jag inte skulle köpa den när instruktion behövdes det är nästan ännu värre... men vad gör man inte för att ha fint i badrummet??? För 29.95 dessutom.... :-D


Den vita pumpen har jag till diskmedel - de med text diskmedel var slut i vitt liksom... så fullgott alternativ. Och den fungerar! ;) Diskmaskinstabletterna har fått ett nytt mycket praktiskt hem. Och mitt sovrum fick en bedårande lampa i present av ena brodern - tack! :) Och spana noga på bilden så kan du se de snygga julkorten som kommer i brevlådan framöver.........


Behov av handväska kanske? Javisst! Självklart! Det blev en liten svart väska i skinn för min del a´ la 79.95. Så nöjd med den! :)


Så snygga dukar, handdukar, påslakan med mera på hemtextil avdelningen... blir sjuk att återvända för köpte inte de vita spetspåslakanen som var så snygga... mmm... snålheten drog till. 179.- per set var dyrt sa jag... ha ha, man vänjer sig vid loppispriser minsann. Somligt har liksom blivit mycket dyrare på Gekås senaste 15 åren. Men det finns mer att välja på idag! Och vilka ytor i gångarna det blivit:


Pocketböcker för 39.- helt ok. Men på loppis kostar de 5.- så det blev bara en reseguide till Italien för 29.95 - dit ska jag någon gång.


Folk handlade resväskor som tokiga... antingen reser svensken mer nu eller så säljer Gekås dem till väldigt bra pris. Jag vet inte, behöver ingen resväska. Än. Klicka på bilden så ser du nog prislapparna!


Nu inväntar jag fredag kväll och dokusåpan om varuhuset - var inte hemma i måndags så får roa mig med reprisen. :)

1 kommentar:

pysseltanten sa...

Halloj vännen...=)))
Jahapp..så du har varit i Ullared ser jag...själv ska jag dit på fredag...;)) Ser såå framemot det...hoppas hitta gardiner med monogram, som jag hört att de ska ha...för 129 kronor paret...=)) Sånt gillar vi loppor...haha...
Håller annars fullständigt med dej om priser...man blir lite snål när man e van vid loppispriser...;))
Ha nu en härlig fortsättning på helgen..=))
Kraamizar Git