fredag 10 juli 2009

GI Noll, Antinyckehålsrörelsen med mera....

Eftersom jag just nu läser Skaldemans böcker så kan jag ju fundera kring det i min blogg också. Kanske det kan intressera någon annan förutom mig själv...

Doktor Dahlqvists blogg har säkert mycket intressant att läsa... Likaså gillade jag Lars Wilssons hemsida. Det finns fler visionärer som har förstått ett och annat angående kosten och fetman som av den kommer.... Tanken att vi alla skulle vara lika skapta och förbränna maten på lika sätt är rätt skrattretande.... Tänk om det här med vikten helt enkelt kan styras genom att undvika kolhydrater och öka protein- och fettintag....

Nu gick jag händelserna i förväg märker jag... I vintras eller till och med höstas köpte jag Sten Sture Skaldemans böcker men de har inte blivit lästa förrän nu. Jag har mött flera män som framgångsrikt gått ner många kilon snabbt med hans metod för viktminskning. Böckerna jag köpte är "Ät dig ner i vikt" och "GI-Noll". Jag började läsa den senare och med många hänvisningar till den första boken började jag läsa den parallelt. Nu är jag klar med GI-Noll.

Man kan läsa böckerna bara för att det är så sunt och friskt med nya ögon på vårt samhälle och vad som propageras kring maten. Jag har fått många saker att fundera på. Och har alltid varit mer förtjust i köttet och salladen än övriga tillbehör... Ok, sås är ju gott... väldigt gott.... Men kan man gå ner i vikt genom att undvika kolhydrater så är det ju mycket vunnet av det... och inte svårt heller.

Jag återkommer till ämnet för läser rätt mycket om det nu. Och har efter nästan ett år av vegetarisk kost och kyckling ätit nötkött två dagar på raken... Min matsmältning har inte velat ha kött - hela systemet har stannat av då jag ätit kött så blir intressant att se vad som händer denna gång. Tänkte ta det som ett steg i att se om jag kan gå över på animalisk föda igen....

För stunden känner jag mig dock mer som en gräsätare... Kommer nog att hitta min väg genom detta också. Frukt till frukost gäller just nu i alla fall... inte illa alls.... Men väldigt illa om jag ska äta på Skaldemans vis.... Tror jag ska äta på Maries vis och prova mig fram nu med nya impulser....

Må gott! Med eller utan kött på tallriken!
Marie

Inga kommentarer: