lördag 25 juli 2009

Inredningsbloggar

Det är SÅ skoj med den vita lantliga stilen i heminredningen just nu! Har testat många stilar genom åren och har alltid haft vitt med på olika sätt men nu har jag lyft det till en helt ny nivå... I tanken än så länge! Livet är lättare och känns fräschare nu när jag inte behöver prova mig fram längre - har hittat rätt! Vitt med inslag av rött i form av rosor... men inte överallt och inte för mycket. Lagom är bäst. Och bara vitt orkar jag inte med - det stressar mig istället för att göra mig lugn!

Steg två har varit att inhandla vit färg och nu ska här målas några byråar, en köksmöbel, en piggtitt, en sykorg och vad helst jag kan hitta här hemma. Däremot kommer jag inte borsta av halva mängden färg för att få den shabby utan ska hålla den chic så långt det går!

För att få inspiration kollar jag i andras bloggar och många sådana (som tyvärr inte alla handlar om inredning längre) finns på Allt i hemmets hemsida.


Önska mig lycka till - det gör jag själv!
;-)

Må gott och trevlig helg!

2 kommentarer:

pysseltanten sa...

Hallojsan...=))
Tack för titten hos mej...kul att du vill va med i min tävling...=)))
Läste i nåt av dina tidigare inlägg att du var osäker på vilken inriktning din blogg skulle ha...
Själv har jag ju en blogg som handlar om inredning o mitt liv i övrigt...Ser det lite som en dagbok...
Har alltid älskat att skriva...mycket dikter o noveller förr...
Ser det därför som ett forum, där jag får uttrycka mej som JAG vill, om VAD jag vill o NÄR jag vill....
Försöker vara personlig utan att vara privat...
När det gäller inredning, så finns det ju SÅÅÅ många bloggare som är skickliga med kameran, och är heelt konsekventa i sin inredningsstil...
Själv är jag glad amatör, som ääälskar inredning o att gå på loppis...
Har INGEN bra kamera...men återigen...bloggen är MIN, o jag bloggar för att det är KUUUL...
Tänkte bara delge dej lite av mina tankar ang. bloggeriet...
Du är jäääättevälkommen att komma på besök igen...
Ha en fin kväll...
Kraaamizar Git

Marie sa...

Hej! Svarade via mail - tack för din kommentar! Din blogg är så jättefin fylld med inspiration! Kram
Marie